loading...
***دری به سوی علم و تفریح ***
تبلیغات

عرفان بازدید : 306 نظرات (0)

شاید شما هم مثل بعضی ها به فکر درآمد از اینترنت باشید راحل آن اینجاست

رایانمهر

یک فروشگاه شارژ(تالیا -ایرانسل-همراه اول-رایتل)است که ما با ثبت نام در آن و همکاری در فروش می توانیم از آن در آمد خوبی داشته باشیم

:برای مراجعه به سایت رایانمهر و ثبت نام در آن از لینک زیر استفاده کنید

http://portal.echargesite.com/aff.php?aff=1357

عرفان بازدید : 510 نظرات (1)

راهنمای ایجاد وبلاگ

شما باید ابتدا به یکی از سرویس های وبلاگدهی مراجعه کنید مانند:

www.rozblog.com www.blogfa.com

www.loxblog.com www.pesianblog.com

www.parsiblog.com www.niniblog.com

www.mihanblog.com و....

سپس در صفحه ی نخست آن سایت ها برروی کلمه ی ایجاد وبلاگ جدید یا ثبت وبلاگ جدید یا ثبت نام یا ثبت سایت جدید کلیک کرده و مشخصات خود را کامل کنید.

نکته:در بعضی از سیستم ها مثل رزبلاگ نام کاربری به عنوان آدرس سایت جایگزین می شود

راستی به شما توصیه می کنم از رمز عبور های ساده مثل 123 و تاریخ تولد و... پرهیز کنید زیرا اگر رمز عبور تان را فراموش کردید می توانید ان را از بخش فراموشی رمز عبور دریافت کنید ولی اگر رمزتان ساده باشد وکسی آن را پیدا کند به راحتی می تواند وبلاگ شما را حک کند.        البته تبلیغات نشود من به شما رزبلاگ را پیشنهاد می کنم چون هم امکانات زیادی داره و کار با اون راحت ترهاز روی تجربه می گم چون من همه ی این سیستم ها رو امتحان کردم و دیدم رزبلاگ از همه بهتره.



عرفان بازدید : 308 نظرات (1)

کدام یک ایمن ترین مرورگراست؟



مرورگر اینترنت,نرم افزار مرورگر,اپرا,دانلود مرورگر اینترنت



پروژه تحقیقاتی امنیت مرورگرها که بتازگی از سوی گوگل مطرح شده، گوگل را به‌عنوان برترین دارنده قابلیت‌های امنیتی انتخاب کرد و فایرفاکس را از نظر محافظت در برابر تهدیداتی که از طریق وب منتقل می‌شود، در رده‌ بعد از اینترنت اکسپلورر قرار داد. البته قابل پیش‌بینی است که مایکروسافت و موزیلا درباره این که چه‌چیزی یک مرورگر را امن می‌کند، نظرات متفاوتی دارند.



چگونگی انجام تحقیق

آکوانت در بررسی‌های خود 3 مرورگر را مورد بررسی قرار داد: موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم و مایکروسافت اینترنت اکسپلورر. تمام این مرورگرها در ویندوز 7 آزمایش شدند و در زمان انجام آزمایش، آخرین نسخه‌های آنها مورد استفاده قرار گرفت. طبق اعلام آکوانت، آنها مرورگرهای دیگر نظیر سافاری و اوپرا را به‌ دلیل صرفه‌جویی در وقت کنار گذاشتند ولی قصد دارند درباره این مساله مهم به یافته‌های بیشتری برسند.

تحقیقات آکوانت تا امروز جامع‌ترین تحقیقات انجام شده به شمار می‌رود، گرچه مرورگرها و سیستم‌های‌عامل دیگر در آن بررسی جایی نداشت. محققان می‌خواهند به کاربران بگویند فقط به‌دنبال خطا گشتن یا تهیه نقاط ضعف ‌نباشند.آنها تلاش کرده‌اند اطلاعات بیشتری درباره این که چه‌چیزی یک مرورگر را امن می‌کند یا چه میزان در مقابل تهدیدها ـ چه در زمان حال و چه در آینده ـ مقاوم هستند، ارائه کنند. بخشی از این تلاش‌ها، محققان را به این سمت راهنمایی کرد تا بررسی کنند هر مرورگر هنگامی‌که یک مزاحم وارد سیستم می‌شود، چگونه عمل می‌کند و آن بدافزار چه‌میزان اطلاعات را می‌تواند به‌دست آورد.



چیزهایی که در تحقیق به‌دست آمد

محققان آکوانت متوجه شدند گوگل کروم جدیدترین و موثرترین قابلیت‌های امنیتی را در اختیار دارد که این قابلیت‌ها سبب می‌شود کاربرها از کدها و اسکریپت‌های مخرب که در صفحه‌های وب قرار داده شده‌اند یا به‌طور خودکار دانلود و به‌عنوان بخشی از سایتی که درحال دیدن آن هستند اجرا می‌شوند، محافظت شوند.

Sandboxing یا روشی که در آن، مرورگر دسترسی به منابع و داده‌های سیستم را خارج از محدوده کاری خود مرورگر محدود می‌کند، یکی از مواردی است که تفاوت زیادی میان رقبا ایجاد می‌کند. محققان دریافتند که کروم موثرترین مرورگر در بین این سه مرورگر، در دور نگه‌داشتن بدافزارها از اطلاعاتی است که در محدوده مرورگر نیستند. اینترنت اکسپلورر هم قابلیت Sandboxing دارد؛ ولی بررسی کنندگان مدعی شده‌اند بدافزارها برخی توانایی‌هایی را در خواندن فایل به‌دست آورده‌اند؛ حتی اگر سیستم اجازه نصب نرم‌افزار را به بدافزار ندهد. این درحالی است که فایرفاکس بسادگی در رده «اجرا نشده یا بی‌اثر» قرار گرفت.

JIT Hardening که مرورگر را در اجرای جاوااسکریپت ـ که در رایانه کاربر نمی‌تواند اجرا شود محافظت می‌کند ـ یکی دیگر از مسائلی است که کروم و اینترنت اکسپلورر در آن برابر بودند، در حالی که فایرفاکس از آنها عقب ماند.

امنیت افزونه‌ها یکی دیگر از حوزه‌هایی است که کروم توانست به‌وسیله آن، برنده رقابت شود. این قابلیت، از نصب نرم‌افزارهای اضافی توسط افزونه‌های در حال اجرا و اجرای اسکریپت‌هایی که به تعامل کاربر هنگامی‌که در یک وب‌سایت است نیاز ندارند، جلوگیری می‌کند.

در تمام این سه حوزه، کروم در صدر جدول قرار داشت. محققان، کروم را با اینترنت اکسپلورر در Sandboxing و JIT Hardening در یک رده قرار دادند؛ ولی به این مساله اشاره کردند که کروم در هر دو حوزه کمی ‌بهتر عمل می‌کند. در تمام این سه مورد، فایرفاکس کمترین امتیاز را به‌دست آورد. در موارد دیگر هر سه مرورگر تقریبا در یک رده قرار داشتند. تنها در یک مورد که تشکیل فهرست سیاه URL است، همگی نمره ضعیف کسب کردند. هرچند به عقیده محققان، با توجه به این که هیچ‌یک از آنها در تشکیل فهرست سیاه خوب کار نکردند، کروم کمی ‌بهتر از دو مرورگر رقیب عمل کرد.

در نهایت، محققان آکوانت کروم را در صدر فهرست قرار دادند، درحالی که اینترنت اکسپلورر در رده بعدی است. آنها به توانایی‌های گوگل در ساخت کروم اشاره و اعلام کردند با وجود این که مایکروسافت و موزیلا در ساخت اکسپلورر و فایرفاکس می‌توانستند از کدهای نسخه‌های قدیمی ‌و قابلیت‌های آنها استفاده کنند، با این حال کروم توانست بخوبی از نقطه صفر شروع و به این قابلیت‌های نو دست پیدا کند. طبق دستاوردهای تیم تحقیق، به این علت که گوگل می‌تواند این مرورگر را با یک افق جدید و بدون نگاه به گذشته بنویسد، کروم امن‌ترین مرورگر است.



عکس‌العمل موزیلا و مایکروسافت

شرکت موزیلا در مقاله‌ای به این نتایج واکنش نشان داد: «فایرفاکس شامل فناوری‌های مختلف برای حذف یا کاهش خطرات امنیتی است؛ از قابلیت‌های سطح نرم‌افزاری مانند تصادفی‌سازی فضای آدرس گرفته تا سیستم‌های داخلی مانند سيستم توليد ريسك. موزیلا درحال بررسی روی Sandboxing است. این شرکت با بازنگری‌های داخلی و خارجی کد، آزمایش و تحلیل ثابت کدهای درحال اجرا و پاسخ سریع به مسائل امنیتی درست در زمان پیدایش، در بحث امنیت وارد شده و این مساله همچنان به‌عنوان یک اولویت ویژه برای فایرفاکس به شمار خواهد رفت.»

بر اساس استناد مایکروسافت به تحقیقی از آزمایشگاه‌های NSS، اینترنت اکسپلورر از تمام رقبای خود مانند فایرفاکس و کروم در محافظت از سیستم کاربرها در مقابل بدافزارها پیشی گرفته است.



آیا این مسائل مهم هستند؟

مساله آخر، درست است که تحقیقات مهم هستند، ولی همواره مهم‌ترین مساله در امنیت مرورگرها، کاربری است که در پشت صفحه کلید نشسته است. اگرچه کروم در صدر فهرست قرار دارد، ولی مایکروسافت و موزیلا هم برای رویارویی با مشکلات در مرورگرهای خود تغییراتی را خواهند داد. متدولوژی آکوانت بر این فرض استوار است که سیستم شما همواره در خطر است و شما هیچ وسیله حفاظتی دیگری در کنار قابلیت‌های امنیتی مرورگرتان ندارید؛ فرض‌هایی که درباره بیشتر کاربران صادق نیست.

در بیشتر قسمت‌ها، امنیت مرورگر به عهده کاربر است. اطمینان حاصل کنید هنگام جستجو در وب درصورت امکان از SSL استفاده خواهیدکرد. اگر از موردی که برای دانلود شدن به شما نشان داده می‌شود مطمئن نیستید، آن را قبول، اجرا یا حتی دانلود نکنید. تنها زمانی افزونه‌ها را نصب کنید که به آنها نیاز دارید.

کاربران فایرفاکس می‌توانند افزونه‌هایی نظیر HTTPS Everywhere را در سرویس‌هایی که اجازه می‌دهند SSL را روشن کنند، مورد استفاده قرار دهند یا از افزونه‌هایی مانند NoScript استفاده کنند تا مانع نفوذ بدافزارهای جاوااسکریپت را شوند. کاربران کروم می‌توانند کارکردی مشابه را با افزونه‌هایی نظیر NotScript یا ScriptNo داشته باشند که کاربردی کاملا شبیه به یکدیگر دارند. سخن نهایی این که قابلیت‌های امنیتی مرورگر تنها برای حفاظت از شماست و مادامی‌که شما محتاط، دیرباور و درباره امنیت‌تان اهمیت قائل باشید، هیچ اهمیتی ندارد از کدام مرورگر استفاده می‌کنید
عرفان بازدید : 568 نظرات (0)
انواع موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. موتورهای جستجوی پیمایشی و فهرست‌های تکمیل‌دستی. هر کدام از آن‌ها برای تکمیل فهرست خود از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند البته لازم به ذكر است كه گونه ای جدید از موتورهای جستجوگر تحت عنوان "ابر جستجوگر" (Meta Search Engines) نیز وجود دارد كه در ادامه به توضیح هر یك از این موارد خواهیم پرداخت :
موتورهای جستجوی پیمایشی

موتورهای جستجوی پیمایشی (Crawler-Based Search Engines) مانند گوگل فهرست خود را بصورت خودکار تشکیل می‌دهند. آنها وب را پیمایش کرده، اطلاعاتی را ذخیره می‌کنند، سپس کاربران از میان این اطلاعات ذخیره شده، آنچه را که می‌خواهند جستجو می‌کنند. اگر شما در صفحه وب خود تغییراتی را اعمال نمایید، موتورهای جستجوی پیمایشی آنها را به طور خودکار می‌یابند و سپس این تغییرات در فهرست‌ها اعمال خواهد شد. عنوان، متن و دیگر عناصر صفحه، همگی در این فهرست قرار خواهند گرفت.
فهرست‌های تکمیل‌دستی

فهرست‌های تکمیل‌دستی یا (Human-Powered Directories) مانند فهرست بازی (Open Directory) مانند Dmoz وابسته به کاربرانی است که آن را تکمیل می‌کنند. شما صفحه مورد نظر را به همراه توضیحی كوتاه در فهرست ثبت می‌کنید یا این کار توسط ویراستارهایی که برای آن فهرست در نظر گرفته شده، انجام می‌شود. عمل جستجو در این حالت تنها بر روی توضیحات ثبت شده صورت می‌گیرد و در صورت تغییر روی صفحه وب، روی فهرست تغییری به وجود نخواهد آورد. چیزهایی که برای بهبود یک فهرست‌بندی در یک موتور جستجو مفید هستند، تأثیری بر بهبود فهرست‌بندی یک دایرکتوری ندارند. تنها استثناء این است که یک سایت خوب با پایگاه داده‌ای با محتوای خوب شانس بیشتری به نسبت یک سایت با پایگاه داده ضعیف دارد. البته در مورد جستجوگرهای مشهور از جمله گوگل و یاهو، یک مولفه دیگر هم برای بهبود فهرستبندی وجود دارد که کمک مالی است، یعنی وب‌گاههایی که مایل به بهبود مکان وب‌گاه خود در فهرستبندی هستند، می‌توانند با پرداخت پول به این جستجوگرها به هدف خویش برسند.
موتورهای جستجوی ترکیبی با نتایج مختلط

به موتورهایی اطلاق می‌شود که هر دو حالت را در کنار هم نمایش می‌دهند. غالباً، یک موتور جستجوی ترکیبی در صورت نمایش نتیجه جستجو از هر یک از دسته‌های فوق، نتایج حاصل از دسته دیگر را هم مورد توجه قرار می‌دهد. مثلاً موتور جستجوی ام.اس.ان (MSN) بیشتر نتایج حاصل از فهرست‌های تکمیل‌دستی را نشان می‌دهد اما در کنار آن نیم نگاهی هم به نتایج حاصل از جستجوی پیمایشی دارد.
ابر جستجوگرها

این گونه جدید از موتورهای جستجوگر كه قدمت چندانی نیز ندارند،از تركیب كردن نتایج حاصل از چندین موتورجستجوگر استفاده میكنند.بدین معنی كه این موتور عبارت مورد نظر شما را در چندین موتورجستجوگر ‍ِ جستجو کرده و نتایج آنها را با هم تركیب كرده و یك نتیجه كلی به شما ارائه می‌دهد.به‌عنوان مثال موتورجستجوگر داگ پایل [1] از نتایج حاصل از موتورهای Google - Yahoo - MSN و ASK استفاده كرده و نتیجه حاصله را به شما ارائه می‌دهد.لازم به ذکر است که روش و یا راهکاری که برای ترکیب نتایج حاصله از موتورهای پایه - موتورهایی که به عنوان موتور جستجوگر استفاده میشود بعنوان مثال Yahoo یک موتور پایه برای dogpile میباشد - استفاده میشوند متفاوت می باشند و دارای استاندارد و یا الگوریتم ویژه های نمیباشند.
بررسی یک موتور جستجوی پیمایشی

موتورهای جستجوی پیمایشی شامل سه عنصر اصلی هستند. اولی در اصطلاح عنکبوت (Spider) است که پیمایش‌گر (Crawler) هم نامیده می‌شود. پیمایش‌گر همین که به یک صفحه می‌رسد، آن را می‌خواند و سپس پیوند‌های آن به صفحات دیگر را دنبال می‌نماید. این چیزی‌ست که برای یک سایت پیمایش‌شده (Crawled) اتفاق افتاده است. پیمایش‌گر با یک روال منظم، مثلاً یک یا دو بار در ماه به سایت مراجعه می‌کند تا تغییرات موجود در آن را بیابد. هر چیزی که پیمایش‌گر بیابد به عنصر دوم یک موتور جستجو یعنی فهرست انتقال پیدا می‌کند. فهرست اغلب به کاتالوگی بزرگ اطلاق می‌شود که شامل لیستی از آنچه است که پیمایش‌گر یافته است. مانند کتاب عظیمی که فهرستی را از آنچه پیمایش‌گرها از صفحات وب یافته‌اند، شامل شده است. هرگاه سایتی دچار تغییر شود، این فهرست نیز به روز خواهد شد. از زمانی که تغییری در صفحه‌ای از سایت ایجاد شده تا هنگامی که آن تغییر در فهرست موتور جستجو ثبت شود مدت زمانی طول خواهد کشید. پس ممکن است که یک سایت پیمایش‌شده باشد اما فهرست‌شده نباشد. تا زمانی که این فهرست‌بندی برای آن تغییر ثبت نشده باشد، نمی‌توان انتظار داشت که در نتایج جستجو آن تغییر را ببینیم. نرم‌افزار موتور جستجو، سومین عنصر یک موتور جستجو است و به برنامه‌ای اطلاق می‌شود که به صورت هوشمندانه‌ای داده‌های موجود در فهرست را دسته‌بندی کرده و آنها را بر اساس اهمیت طبقه‌بندی می‌کند تا نتیجه جستجو با کلمه‌های درخواست شده هر چه بیشتر منطبق و مربوط باشد.
درباره ما
Profile Pic
با سلام به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی داشته باشید و مرا از نظراتتان بهره مند سازید باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیش تر چه مطالبی رو دست دارید؟؟
    نظرتون در مورد قالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 460
  • بازدید ماه : 1,464
  • بازدید سال : 10,225
  • بازدید کلی : 206,172
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    به این سایت رأی بدهید