loading...
***دری به سوی علم و تفریح ***
تبلیغات

عرفان بازدید : 566 نظرات (0)

نرم افزار Ms power point این امكان را فراهم آورده است كه در آن اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید بر روی صفحه نمایش یا به كمك یك ویدیو پروژكتور بر روی دیوار نشان دهید. محیط این نرم افزار بر عكس محیط Ms word جای گزافه گویی نیست بلكه در آن رئوس مطالب را می گویید و شكلها و نمودارهای خود را در آن نمایش دهید و آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را در آن بیاورید.
این اسلایدها در واقع پوستری از سخنان شما هستند . بهتر است اگر رنگ و لعابی به آنها بدهید و از تم های گرافیكی نیز در آنها استفاده كنید. برای این هدف كافی است روی اسلاید (خارج از جعبه های تیتر و مطلب) كلیك راست كرده و گزینه slide Design را انتخاب كنید. با انتخاب این گزینه در سمت راست صفحه یك ناحیه جدید باز می شود كه در آن نمونه هایی از تم های موجو نشان داده شده است . با كلیك روی هر یك از آنها زمینه كلید اسلایدهای شما به آن شكل در می آید.

چیدمان داخلی یك اسلاید
سعی كنید اكثر تغییر و تحولات مورد نظر خود را از طریق روشهای كلی و استانداردی كه power point ارائه می نماید انجام دهید. هر چیز در پاور پوینت در قاب مخصوص خود جای می گیرد. همین طوری نمی توان در یك اسلاید شروع به تایپ نمود. باید یك جعبه متنی داشته باشیم و در آن متن یا تیتر مورد نظر خود را بنویسیم. برای ارائه و نمایش مجموعه اسلایدهایتان بدون هول شدن f5 را بفشارید و برای رفتن از یك اسلاید به اسلاید بعدی كافی است یكبار ماوس را كلیك كنید و یا دكمه فلش سمت راست یا بالا را بفشارید. F5 نمایش را از اولین اسلاید شروع می كند.

ساختن اسلاید و پنهان كردن آن
گزینه Duplicate silde منوی insert از اسلاید جاری یك كپی دیگر درست می كند. ترفند كلیك راست روی آیكن اسلاید برای حذف یا پنهان كردن اسلایدها نیز بسیار كارآمد است. امتحانش كنید Hidden یا پنهان بودن یك اسلاید برای اسلایدهای توضیحی كه به كمك Hyperlink به سراغشان می رویم. ولی نمی خواهیم در روال عادی نمایش دیده شوند و فقط در صورتی كه رویشان كلیك كنیم نشان داده شوند كلی به كار می آید.

اسلایدها افقی یا عمودی
می توانید بگویید اسلایدها Lanscape و portrait باشند. برای این كار سراغ page setup از منوی file بروید. نمی توان در آن واحد در یك نمایش هم اسلاید عمودی داشت و هم اسلاید افقی.
برای چنین هدفی بایستی دو نمایش جداگانه بسازید و در اولی یك لینگ به دومی ایجاد كنید. نمایش اول دارای تنظیم صفحات افقی و نمایش دوم دارای تنظیم صفحات عمودی می باشد. در خاتمه نمایش دوم درباره آن را لینك به نمایش اول می كنید.
در حین اجرای یك پرزنتیشن برای متوقف ساختن یا ادامه دادن نمایش در پرزنتیشن كلید s و یا علامت بعلاوه را بفشارید برای ختمه نمایش اسلایدها ESC و یا ctrl+BREAK را بفشارید.
برای رفتن به یك اسلاید با شماره خاص شماره اسلاید را وارد نموده Enter را فشارید. برای رفتن به اسلاید مخفی بعدی از كلید H استفاده كنید.
برای رفتن به اولین اسلاید 1+Enter را بفشارید و یا آنكه هر دو دكمه ماوس را همزمان دو ثانیه نگهدارید.

توقف نمایش اسلایدها
برای آنكه در حین نمایش متوقف شوید و یك صفحه با زمینه مشكی رنگ نشان داده شود كلیه B را بفشارید. برای نمایش یك صفحه یا زمینه سفید كلید W را بفشارید.

استفاده از اشاره گر ماوس به عنوان پرینتر
برای نمایش یا مخفی كردن اشاره گر ماوس و همینطور نوار ابزار slide show در حین نمایش كلید A و یا علامت مساوی را بفشارید. (بعضی وقتها علامت سفید اشاره گر ماوس روی زمینه نمایش ما خیلی توی چشم می آید) برای تبدیل اشاره گر ماوس به یك نقطه رنگی مثل یك پوینتر ctrl + p كمك بگیرید.
برای مخفی كردن سریع نوار ابزار sild show كلید ctrl+H و برای خاموش كردن آن ظرف 15 ثانیه ctrl + u را بفشارید. برای نمایش دوباره اشاره گر ماوس ctrl+A در خدمت شماست.
برای اجرای انیمیشن بعدی یا رفتن به اسلاید بعدی از N استفاده كنید. برای قبلی هم از P

ساختن یك اسلاید خلاصه مطالب
اگر به طور خلاصه در یك اسلاید بخواهید بگویید كه در اسلایدهای بعدی چه خواهید گفت یك اسلاید خلاصه مطالب بسیار كارآمد خواهد بود. برای این كار به نمایش slid sorter از منوی view‌بروید و در آنجا اسلایدهای مورد نظر برای خلاصه سازی را با پایین نگهداشتن كلید shift‌انتخاب كنید. سپس از نوار ابزار slide sorter گزینه summary slide را انتخاب كنید. این اسلاید خلاصه به صورت پیش فرض به عنوان دومین اسلاید نمایش قرار می گیرد و حاوی تیتر اسلایدهای منتخب خواهد بود. خلاصه مطالب به طور پیش فرض دارای رئوس مطالب تیترهای اسلایدهای موجود می باشد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز


عرفان بازدید : 364 نظرات (0)

هنگامی كه شما رایانه جدیدی خریداری می‌كنید یا اینكه ویندوز آن را مجددا نصب می‌كنید، به خاطر نو بودن رایانه و یا پس از نصب مجدد ویندوز، كارایی رایانه‌تان بسیار بالاتر از گذشته شده است. حالا با انجام چند ترفند شما می‌توانید سرعت و كارایی رایانه‌تان را باز هم بیشتر كنید. 
اولین كار،تمیز كردن سیستم رایانه است. (مخصوص رایانه‌هایی كه چندین ماه از خرید آن گذشته است) 
ابتدا رایانه را خاموش و سپس برق آن را قطع كنید. حال با احتیاط قاب كیس رایانه خود را باز كنید. خیلی دقت كنید و مراقب باشید، مخصوصا اگر برای اولین بار این كار را تجربه می‌كنید. هیچ جسم فلزی را داخل كیس و نزدیك بردهای رایانه نبرید چون امكان دارد به قطعات الكترونیكی آن صدمه بزند. از لمس كردن قطعات الكترونیكی روی بردهای(مدارهای الكترونیكی) رایانه‌تان پرهیز كنید، زیرا احتمال دارد الكتریسته ساكن حاصل از اصطكاك لباس شما و... باعث صدمه زدن و سوختن آن قطعه شود. حالا با احتیاط گرد و غبار جمع شده در كف كیس را تمیز كنید. مطمئن شوید كه فن‌های سیستم‌تان به نرمی می‌چرخند و گرد و غباری هم روی آنها نیست. 
بعد از اتمام این كار قاب كیس را ببندید، برق را وصل و رایانه‌تان را روشن كنید. حالا نوبت حذف برنامه‌های غیرضروری روی سیستم است، برای این منظور به منوی Start رفته و بعد Control panel را انتخاب كنید تا پنجره آن باز شود. 
سپس Add or Remove Programs را انتخاب كرده و روی آن كلیك كنید. پنجره‌ای باز می‌شود و لیست برنامه‌های نصب شده بر روی رایانه‌تان را نشان می‌دهد. نرم‌افزارهایی را كه نصب كردید و نیازی به آنها ندارید انتخاب كرده و حذف كنید. با سایر برنامه‌های نصب شده كاری نداشته باشید چون در صورتی كه یك راه‌انداز سخت‌افزار و یا یك برنامه ضروری سیستم خود را حذف كنید، سیستم شما با مشكل روبه‌رو می‌شود. 
پس از اتمام این كار فرصت خوبی است كه هارد‌دیسك خود را مرتب كنید. برای این منظور درایو C «هر درایوی كه ویندوز در آن نصب شده است» را انتخاب و سپس كلیك راست كنید و گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب كنید، پنجره جدیدی باز می‌شود، روی Disk Cleanup كلیك كنید تا اجرا شود سپس قسمت‌هایی كه حجم زیادی اشغال كردند، در صورتی كه نیازی به آنها نداشتید انتخاب كرده و سپس روی OK كلیك كنید. 
پس از اتمام این مرحله، نوبت مرتب كردن فایل‌ها در هارد دیسك‌تان است، با چیده شدن فایل‌ها به طور مرتب و منظم در كنار هم سرعت و كارایی‌ هارد دیسك و مسلما رایانه‌تان بیشتر می‌شود. این كار به Defrag كردن معروف است. باید Tools را از همان پنجره Properties درایوتان انتخاب كنید. در این قسمت سه بخش وجود دارد كه ما بخش Defragmentation را انتخاب می‌كنیم تا پنجره آن باز شود. حالا درایو C را انتخاب و سپس روی دكمه Defragment كلیك می‌كنیم تا كار Defrag آغاز شود ممكن است انجام این كار زمان زیادی ببرد، البته این بستگی به ظرفیت‌ هارد دیسك‌تان و این‌كه چقدر از آن اشغال شده است دارد. این كار را برای سایر درایوهایتان نیز انجام دهید. 
پس از انجام این كارها حالا وقت آن رسیده تا از شر یكسری برنامه‌های غیرضروری كه در هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می‌شوند و با اشغال فضایی از حافظه و گهگاه استفاده از Cpu، سرعت و كارایی رایانه‌تان را كاهش می‌دهند، خلاص شوید. برای این منظور به منوی Start، بروید و Run را انتخاب كنید. (در شماره قبل راه ساده‌تر را یاد گرفتیم و آن استفاده از كلید ویندوز + كلید R است) حالا در پنجره باز شده عبارت msconfig را تایپ و سپس ok را كلیك كنید.

پنجره جدیدی باز می‌شود. گزینه آخر یعنی Start up را انتخاب كنید. حالا لیست تمامی برنامه‌هایی كه در هنگام شروع به كار ویندوز، آنها نیز اجرا می‌شوند ظاهر می‌شود. باید برنامه‌های غیرضروری را انتخاب كنید و تیك جلوی آنها را بردارید. به طور مثال دنبال برنامه‌هایی مانند Nero، winamp، iTunes Helper و... بگردید و دقت كنید كه فقط تیك آنها را بردارید و Disable نكنید و به سایر بخش‌ها نیز اكیدا دست نزنید كه امكان دارد ویندوزتان صدمه جدی ‌ببیند و احتمال این‌كه ویندوزتان بالا نیاید بسیار زیاد است. پس از اتمام این مراحل یك‌بار رایانه خود را خاموش و سپس دوباره آن را راه‌اندازی كنید.

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

عرفان بازدید : 233 نظرات (0)

 
كمك‌های اولیه هنگام روشن نشدن رایانه
 
آیا تا به ‌حال برایتان پیش آمده كلید رایانه را زده و آن‌را روشن كنید اما صفحه نمایش سیاه بماند؛ به گونه‌ای كه نه تصویری روی آن نمایان شود و نه هیچ صدایی از بلندگوهایش شنیده شود؟ در این حالت دستگاه روشن شده و فن خنك كننده آن به‌كار می‌افتد اما از كار كردن آن خبری نیست. 

بسیاری مكرر كلید روشن/خاموش را می‌زنند، صفحه نمایش را دستكاری كرده، سیم‌های ارتباط آن با رایانه را تعویض می‌كنند یا ماژول‌های حافظه رم و كارت گرافیك را بیرون كشیده و دوباره در جای خود می‌زنند اما باز هم نتیجه‌ای نمی‌گیرند. در این حالت تنها اشكالی كه به ذهن خطور می‌كند این است كه شاید ایراد از پردازنده یا مادربرد دستگاه باشد اما باز هم نمی‌توان ایراد را از این دو قطعه دانست. خب، پس باید چه‌كار كرد؟ ما در اینجا روشی را برای شما شرح می‌دهیم كه دقیقا می‌توانید تشخیص دهید كه ایراد دستگاه مربوط به كدام قسمت و كدام قطعه رایانه است و خیلی راحت و مطمئن اقدام به تعمیر، تعویض و رفع آن كرده و سیستم خود را دوباره راه‌اندازی كنید.

در اینگونه مواقع انگشت اتهام به طرف قطعه‌ای است كه مسوول تامین انرژی و قدرت دستگاه و تغذیه برق مصرفی آن است و این قطعه چیزی نمی‌تواند باشد مگر منبع تغذیه یا پاور دستگاه. پیش از این‌كه دست به تعویض منبع تغذیه بزنید، مشخصات مورد نیاز مربوط به ولتاژ، آمپر و وات قطعاتی مثل كارت گرافیك، پردازنده و تمام سیستم خود را با مشخصات خروجی منبع تغذیه رایانه‌تان تطبیق دهید. اگر این مشخصات با آن نیازها مطابقت داشت وقت آن است كه به سراغ كابل‌ها و سوکت‌های منبع تغذیه بروید و به‌دقت امتحان کنید که آیا به‌درستی به سوکت‌های مخصوصشان روی مادربرد متصل شده‌اند یا نه؟ اگر کارت‌های گرافیک سوکت‌های پاور خارجی داشته و برق مصرفی‌شان را مستقیما از منبع تغذیه دریافت می‌کنند، امتحان کنید که درست متصل شده‌اند یا نه. در غیر این‌صورت باید آنها را با یک کابل و سوکت 4پین به پایانه‌ای زد (EZ Plug) که نزدیک اتصال اصلی برق ATX واقع شده است. پس از انجام این کارها همه چیز در مورد اتصالات و کابل‌ها درست به‌نظر می‌رسد و اگر باز هم مشکلی در کار بود،‌ می‌توانید یک منبع تغذیه قدرتمند از دوستان خود قرض کرده و با آن امتحان کنید. اگر رایانه شما با آن منبع تغذیه کار کرد كه ایراد صددرصد از پاور است. اگر هیچ‌کدام از این کارها مؤثر واقع نشد، ممکن است پاک کردن اطلاعات حافظه بلادرنگ مادربرد ( ریست کردن CMOS مادربرد ) کمک کند.

برای این‌کار رایانه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس باتری مادربرد را درآورده و جامپر CLRTC را از روی پین‌های 2-1 برداشته و روی پین‌های 3-2 گذاشته و برای چند ثانیه به حال خود رها کنید و دوباره برداشته و سر جای اولش بگذارید و باتری مادربرد را نیز در جایش بیندازید. اگر همه این ترفندها شکست خورد، کامپیوتر را خاموش و کابل برق آن‌را از پریز جدا سازید و الکتریسیته ساکن آن‌را به ترتیب زیر تخلیه کنید:

در محلی که روی فرش و موکت نباشد رایانه را روی یک میز گذاشته درب بغل کیس را باز کرده یک تکه سیم برداشته یک سر آن‌را به زمین متصل کرده و سر دیگر آن‌را به قسمتی فلزی از کیس رایانه اتصال دهید. خنک کننده پردازنده و خود آن‌را به‌آرامی از جایش درآورده و دوباره و با دقت در محل مخصوصش در سوکت مادربرد جاانداخته و فن خنک کننده آن‌را نیز دوباره به‌صورت صحیح نصب کنید. اگر پس از انجام این مراحل مشکل رفع نشد باید به سلامت مادربرد شک کنیم.

 

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

عرفان بازدید : 377 نظرات (0)

باز شدن منوی ویندوز       ....................................................................                             Ctrl + Esc
 باز کردن پنجره در سمت چپ    ..............................................................         Windows + arrow Left
باز کردن پنجره در سمت راست  ..............................................................       Windows + arrow Right
 حد اکثر کردن پنجره   .........................................................................           Windows + arrow Up
 کوچک کردن پنجره و مینی مایز آن ...........................................................      Windows + arrow Down
 کپی       .......................................................................................                        Ctrl + Insert
پیست     .......................................................................................                      Shift + Insert
 دسترسی سریع به همه پنجره های باز    ..................................................                             Alt + Tab
 برای تغییر نام فایل   ..........................................................................                                        F2
  باز کردن تب جدید در محیط اینترنت  ........................................................            Middle Mouse Button
 برای گرفتن جزییات یک فایل  ................................................................                           Alt + Enter

عرفان بازدید : 271 نظرات (0)

ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!

روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید.سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.
بعد به قسمت
بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید.

حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید.

(لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)

درباره ما
Profile Pic
با سلام به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی داشته باشید و مرا از نظراتتان بهره مند سازید باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیش تر چه مطالبی رو دست دارید؟؟
    نظرتون در مورد قالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 115
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 495
  • بازدید ماه : 1,499
  • بازدید سال : 10,260
  • بازدید کلی : 206,207
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    به این سایت رأی بدهید