loading...
***دری به سوی علم و تفریح ***
تبلیغات

عرفان بازدید : 566 نظرات (0)

نرم افزار Ms power point این امكان را فراهم آورده است كه در آن اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید بر روی صفحه نمایش یا به كمك یك ویدیو پروژكتور بر روی دیوار نشان دهید. محیط این نرم افزار بر عكس محیط Ms word جای گزافه گویی نیست بلكه در آن رئوس مطالب را می گویید و شكلها و نمودارهای خود را در آن نمایش دهید و آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را در آن بیاورید.
این اسلایدها در واقع پوستری از سخنان شما هستند . بهتر است اگر رنگ و لعابی به آنها بدهید و از تم های گرافیكی نیز در آنها استفاده كنید. برای این هدف كافی است روی اسلاید (خارج از جعبه های تیتر و مطلب) كلیك راست كرده و گزینه slide Design را انتخاب كنید. با انتخاب این گزینه در سمت راست صفحه یك ناحیه جدید باز می شود كه در آن نمونه هایی از تم های موجو نشان داده شده است . با كلیك روی هر یك از آنها زمینه كلید اسلایدهای شما به آن شكل در می آید.

چیدمان داخلی یك اسلاید
سعی كنید اكثر تغییر و تحولات مورد نظر خود را از طریق روشهای كلی و استانداردی كه power point ارائه می نماید انجام دهید. هر چیز در پاور پوینت در قاب مخصوص خود جای می گیرد. همین طوری نمی توان در یك اسلاید شروع به تایپ نمود. باید یك جعبه متنی داشته باشیم و در آن متن یا تیتر مورد نظر خود را بنویسیم. برای ارائه و نمایش مجموعه اسلایدهایتان بدون هول شدن f5 را بفشارید و برای رفتن از یك اسلاید به اسلاید بعدی كافی است یكبار ماوس را كلیك كنید و یا دكمه فلش سمت راست یا بالا را بفشارید. F5 نمایش را از اولین اسلاید شروع می كند.

ساختن اسلاید و پنهان كردن آن
گزینه Duplicate silde منوی insert از اسلاید جاری یك كپی دیگر درست می كند. ترفند كلیك راست روی آیكن اسلاید برای حذف یا پنهان كردن اسلایدها نیز بسیار كارآمد است. امتحانش كنید Hidden یا پنهان بودن یك اسلاید برای اسلایدهای توضیحی كه به كمك Hyperlink به سراغشان می رویم. ولی نمی خواهیم در روال عادی نمایش دیده شوند و فقط در صورتی كه رویشان كلیك كنیم نشان داده شوند كلی به كار می آید.

اسلایدها افقی یا عمودی
می توانید بگویید اسلایدها Lanscape و portrait باشند. برای این كار سراغ page setup از منوی file بروید. نمی توان در آن واحد در یك نمایش هم اسلاید عمودی داشت و هم اسلاید افقی.
برای چنین هدفی بایستی دو نمایش جداگانه بسازید و در اولی یك لینگ به دومی ایجاد كنید. نمایش اول دارای تنظیم صفحات افقی و نمایش دوم دارای تنظیم صفحات عمودی می باشد. در خاتمه نمایش دوم درباره آن را لینك به نمایش اول می كنید.
در حین اجرای یك پرزنتیشن برای متوقف ساختن یا ادامه دادن نمایش در پرزنتیشن كلید s و یا علامت بعلاوه را بفشارید برای ختمه نمایش اسلایدها ESC و یا ctrl+BREAK را بفشارید.
برای رفتن به یك اسلاید با شماره خاص شماره اسلاید را وارد نموده Enter را فشارید. برای رفتن به اسلاید مخفی بعدی از كلید H استفاده كنید.
برای رفتن به اولین اسلاید 1+Enter را بفشارید و یا آنكه هر دو دكمه ماوس را همزمان دو ثانیه نگهدارید.

توقف نمایش اسلایدها
برای آنكه در حین نمایش متوقف شوید و یك صفحه با زمینه مشكی رنگ نشان داده شود كلیه B را بفشارید. برای نمایش یك صفحه یا زمینه سفید كلید W را بفشارید.

استفاده از اشاره گر ماوس به عنوان پرینتر
برای نمایش یا مخفی كردن اشاره گر ماوس و همینطور نوار ابزار slide show در حین نمایش كلید A و یا علامت مساوی را بفشارید. (بعضی وقتها علامت سفید اشاره گر ماوس روی زمینه نمایش ما خیلی توی چشم می آید) برای تبدیل اشاره گر ماوس به یك نقطه رنگی مثل یك پوینتر ctrl + p كمك بگیرید.
برای مخفی كردن سریع نوار ابزار sild show كلید ctrl+H و برای خاموش كردن آن ظرف 15 ثانیه ctrl + u را بفشارید. برای نمایش دوباره اشاره گر ماوس ctrl+A در خدمت شماست.
برای اجرای انیمیشن بعدی یا رفتن به اسلاید بعدی از N استفاده كنید. برای قبلی هم از P

ساختن یك اسلاید خلاصه مطالب
اگر به طور خلاصه در یك اسلاید بخواهید بگویید كه در اسلایدهای بعدی چه خواهید گفت یك اسلاید خلاصه مطالب بسیار كارآمد خواهد بود. برای این كار به نمایش slid sorter از منوی view‌بروید و در آنجا اسلایدهای مورد نظر برای خلاصه سازی را با پایین نگهداشتن كلید shift‌انتخاب كنید. سپس از نوار ابزار slide sorter گزینه summary slide را انتخاب كنید. این اسلاید خلاصه به صورت پیش فرض به عنوان دومین اسلاید نمایش قرار می گیرد و حاوی تیتر اسلایدهای منتخب خواهد بود. خلاصه مطالب به طور پیش فرض دارای رئوس مطالب تیترهای اسلایدهای موجود می باشد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز


عرفان بازدید : 233 نظرات (0)

 
كمك‌های اولیه هنگام روشن نشدن رایانه
 
آیا تا به ‌حال برایتان پیش آمده كلید رایانه را زده و آن‌را روشن كنید اما صفحه نمایش سیاه بماند؛ به گونه‌ای كه نه تصویری روی آن نمایان شود و نه هیچ صدایی از بلندگوهایش شنیده شود؟ در این حالت دستگاه روشن شده و فن خنك كننده آن به‌كار می‌افتد اما از كار كردن آن خبری نیست. 

بسیاری مكرر كلید روشن/خاموش را می‌زنند، صفحه نمایش را دستكاری كرده، سیم‌های ارتباط آن با رایانه را تعویض می‌كنند یا ماژول‌های حافظه رم و كارت گرافیك را بیرون كشیده و دوباره در جای خود می‌زنند اما باز هم نتیجه‌ای نمی‌گیرند. در این حالت تنها اشكالی كه به ذهن خطور می‌كند این است كه شاید ایراد از پردازنده یا مادربرد دستگاه باشد اما باز هم نمی‌توان ایراد را از این دو قطعه دانست. خب، پس باید چه‌كار كرد؟ ما در اینجا روشی را برای شما شرح می‌دهیم كه دقیقا می‌توانید تشخیص دهید كه ایراد دستگاه مربوط به كدام قسمت و كدام قطعه رایانه است و خیلی راحت و مطمئن اقدام به تعمیر، تعویض و رفع آن كرده و سیستم خود را دوباره راه‌اندازی كنید.

در اینگونه مواقع انگشت اتهام به طرف قطعه‌ای است كه مسوول تامین انرژی و قدرت دستگاه و تغذیه برق مصرفی آن است و این قطعه چیزی نمی‌تواند باشد مگر منبع تغذیه یا پاور دستگاه. پیش از این‌كه دست به تعویض منبع تغذیه بزنید، مشخصات مورد نیاز مربوط به ولتاژ، آمپر و وات قطعاتی مثل كارت گرافیك، پردازنده و تمام سیستم خود را با مشخصات خروجی منبع تغذیه رایانه‌تان تطبیق دهید. اگر این مشخصات با آن نیازها مطابقت داشت وقت آن است كه به سراغ كابل‌ها و سوکت‌های منبع تغذیه بروید و به‌دقت امتحان کنید که آیا به‌درستی به سوکت‌های مخصوصشان روی مادربرد متصل شده‌اند یا نه؟ اگر کارت‌های گرافیک سوکت‌های پاور خارجی داشته و برق مصرفی‌شان را مستقیما از منبع تغذیه دریافت می‌کنند، امتحان کنید که درست متصل شده‌اند یا نه. در غیر این‌صورت باید آنها را با یک کابل و سوکت 4پین به پایانه‌ای زد (EZ Plug) که نزدیک اتصال اصلی برق ATX واقع شده است. پس از انجام این کارها همه چیز در مورد اتصالات و کابل‌ها درست به‌نظر می‌رسد و اگر باز هم مشکلی در کار بود،‌ می‌توانید یک منبع تغذیه قدرتمند از دوستان خود قرض کرده و با آن امتحان کنید. اگر رایانه شما با آن منبع تغذیه کار کرد كه ایراد صددرصد از پاور است. اگر هیچ‌کدام از این کارها مؤثر واقع نشد، ممکن است پاک کردن اطلاعات حافظه بلادرنگ مادربرد ( ریست کردن CMOS مادربرد ) کمک کند.

برای این‌کار رایانه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس باتری مادربرد را درآورده و جامپر CLRTC را از روی پین‌های 2-1 برداشته و روی پین‌های 3-2 گذاشته و برای چند ثانیه به حال خود رها کنید و دوباره برداشته و سر جای اولش بگذارید و باتری مادربرد را نیز در جایش بیندازید. اگر همه این ترفندها شکست خورد، کامپیوتر را خاموش و کابل برق آن‌را از پریز جدا سازید و الکتریسیته ساکن آن‌را به ترتیب زیر تخلیه کنید:

در محلی که روی فرش و موکت نباشد رایانه را روی یک میز گذاشته درب بغل کیس را باز کرده یک تکه سیم برداشته یک سر آن‌را به زمین متصل کرده و سر دیگر آن‌را به قسمتی فلزی از کیس رایانه اتصال دهید. خنک کننده پردازنده و خود آن‌را به‌آرامی از جایش درآورده و دوباره و با دقت در محل مخصوصش در سوکت مادربرد جاانداخته و فن خنک کننده آن‌را نیز دوباره به‌صورت صحیح نصب کنید. اگر پس از انجام این مراحل مشکل رفع نشد باید به سلامت مادربرد شک کنیم.

 

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

عرفان بازدید : 327 نظرات (0)

فلش و کاربرد آن
امروزه در دنیای وب و مالتی مدیا، فلش، کاربردی ترین و قدرتمندترین نرم افزاری است که مورد استفاده طراحان سایت، مالتی مدیا و انیمیشن قرار می گیرد. این نرم افزار قدرت بالایی را در ایجاد متحرک سازی دو بعدی در اختیار کاربر و طراح قرار می دهد. فلش مانند نرم افزار ایلوستریتور نرم افزاری است که بر پایه وکتور طراحی شده است، به این معنی که تمام اشکال و اشیای ایجاد شده در آن وکتور بوده و در نتیجه اشیای رسم شده در آن علاوه بر کیفیت بالا و سادگی در ویرایش، از حجم پایینی برخوردار می باشند. از این رو، در سال های اخیر استفاده از فلش در وب سایت ها و نرم افزارهای مالتی مدیا به دلیل جذابیت بصری افزایش چشمگیری یافته است .

آشنایی با محیط و قسمت های مختلف فلش
قسمت های مختلف فلش و هر برنامه گرافیکی دیگر به کاربر این امکان را می دهد تا برای ایجاد اشکال و تصاویر و همچنین ویرایش آنها از امکانات برنامه که شامل ابزارها و پنل های مختلف می باشد استفاده نماید. درتصویر زیر محیط فلش را مشاهده می نمایید.

نوار منو
نوار منو شامل تمام منوهایی می شود که برنامه در اختیار کاربر قرار می دهد. این منوها شامل دستورات زیادی می شود که کاربر را قادر می سازد برای ایجاد، کنترل و ویرایش پروژه های خود از آنها استفاده نماید .

جعبه ابزار
حاوی ابزارهایی برای ایجاد و ویرایش تصاویر، اشکال مختلف و تنظیمات ابزار می باشد.

نوار زمانی
این نوار، نشان دهنده فرایند حرکت مرحله به مرحله اشیاء و اشکال ایجاد شده می باشد. تعداد فریم ها و سرعت حرکتی که خط پیمایشگر نوار زمانی طی می کند، نشان دهنده سرعت نمایش یک شیء می باشد.

پنل خصوصیات
تنظیمات و خصوصیات ویژه هر ابزار را در اختیار کاربر قرار می دهد.

فضای طراحی/صفحه ترسیم
صفحه کاملأ سفید (درحالت پیش فرض) که داخل آن تصاویر و اشکال مورد نظر را رسم و ایجاد می کنید.

پنل ها
فلش دارای قسمتی به نام پنل است. هر پنل دارای ابزارها و خصوصیات مختلفی برای انجام کاری است. به طور مثال، در پنل Library یا کتابخانه می توانید اشیاء و تصاویر را به نماد تبدیل کرده و یا این نمادها را مدیریت کنید. در پنل رنگ، قادر خواهید بود رنگ اشیاء را مدیریت کرده و همچنین در پنل Align می توانید اشیاء و تصاویر را بر روی صفحه و یا نسبت به یکدیگر تراز نمایید.

نکته: می توانید برای پنهان کردن و یا نشان دادن پنل ها و جعبه ابزار، کلید F4 را در صفحه کلید فشار دهید.

استفاده از صفحه طراحی و پنل ابزار
هنگامی که برنامه فلش را باز می کنید، در ابتدا پنجره زير ظاهر می شود. این پنجره شامل سه قسمت اصلی می باشد:

Create from Template: قالب های از قبل آماده شده را برای ایجاد پروژه های مختلف باز می کند.
Create New: صفحه طراحی جدیدی را باز می¬کند.
Learn: با کلیک روی این عناوین فهرست شده، فلش شما را به سایت شرکت Adobe هدایت کرده و در آنجا می توانید مطالب آموزشی مربوطه را مشاهده نمایید.

برای ایجاد یک سند جدید، در قسمت 2 روی ActionScript3.0 یا ActionScript2.0 کلیک کنید. پس از کلیک و انتخاب آن، وارد محیط اصلی برنامه می شوید. همانطور که در قسمت آشنایی با محیط و قسمت های مختلف برنامه گفتیم، برای رسم و طراحی اشیاء و شکل ها توسط ابزارهای برنامه، روی صفحه طراحی این اشیاء را ایجاد می نماییم.
ابعاد پیش فرض صفحه طراحی در فلش CS5، 400X550 می باشد که در ادامه خواهیم گفت چگونه می توانید این ابعاد را تغییر داده و ابعاد مورد نظرتان را به عنوان ابعاد پیش فرض در برنامه تعریف کنید. در شکل زیر، ابعاد پیش فرض صفحه طراحی یا سند را تبدیل به ابعاد 250X350 کرده ایم. در قسمت پایین برنامه و در پنل خصوصیات ابعاد صفحه را مشاهده می کنید.

برای استفاده از ابزارهای جعبه ابزار، روي ابزار مورد نظر كليك كنيد. هر ابزاری را که در پنل ابزار انتخاب مي كنيد، امكانات و خصوصيات مربوط به همان ابزار در قسمت پايين محيط برنامه و در پنلی به نام پنل Properties (خصوصیات) ظاهر خواهد شد. در آینده، روش رسم انواع اشکال و استفاده از تمام امکانات و ابزارهای موجود را خواهیم گفت.

نوار زمان (Timeline)
نوار زمانی، شامل چهارخانه هایی به نام فریم است. هر فریم در واقع نشان دهنده یک تصویر ثابت است. اگر تصاویر متوالی در این فریم ها رسم کنیم و سپس آنها را به سرعت نمایش دهیم، یک تصویر متحرک ایجاد می شود. در واقع نوار زمان مهمترین قسمت برنامه فلش می باشد که با آشنایی و درک کامل آن، قادر خواهید بود اشیای مورد نظر خود را با جلوه ها و سرعت های دلخواه متحرک کنید.
در شکل زیر، فریم 10 انتخاب شده است. در قسمت پایین نوار زمان، سرعت فریم را مشاهده می کنید. عدد 24 مقدار سرعت فریم ها می باشد، که این عدد نشان دهنده تعداد عبور فریم ها بر مبنای هر ثانیه می باشد. به عبارتی، 24 یعنی پیمایشگر نوار زمان، در هر ثانیه از 24 فریم عبور می کند. هر چه مقدار این عدد کمتر باشد، سرعت انیمیشن در یک پروژه کمتر بوده و هرچه مقدار این عدد بیشتر باشد، سرعت انیمیشن بیشتر خواهد بود

عرفان بازدید : 268 نظرات (0)


ویندوز 7, اینترنت اکسپلورر

در محیط اکسپلورر ویندوز 7 (Windows Explorer) و در نوار فرمان آن (Command Bar) دکمه‌ای به نام Burn قرار گرفته است. این دکمه که در تمامی پوشه‌ها نمایش داده می‌شود جهت رایت مستقیم اطلاعات بر روی CD و DVD کاربرد دارد. در صورتی که از این دکمه استفاده نمی‌کنید و علاقه دارید که آن را حذف کنید، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار از دو روش مختلف خواهیم پرداخت.

روش اول
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ صفحه، به مسیر زیر بروید:

User ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Explorer

اکنون از سمت راست پنجره، بر روی Remove CD burning features دوبار کلیک نمایید.
در پنجره جدید باز شده، گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
تغییر بلافاصله اعمال خواهد شد و دکمه‌ی Burn حذف می‌شود.
برای بازگردانی آن کافی است با طی همین مسیر و باز کردن پنجره‌ی Remove CD burning features، گزینه‌ی Disabled را فعال نمایید.

روش دوم
این روش از طریق رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد. بدین منظور:
ابتدا در منوی Start عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره‌ی Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
نام این مقدار جدید را NoCDBurning قرار دهید.
اکنون بر روی NoCDBurning دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data مقدار 1 را وارد کرده و OK کنید.
با راه‌اندازی مجدد ویندوز و یا پروسه‌ی explorer.exe شاهد تغییر خواهید بود.
برای بازگردانی دکمه نیز کافی است به NoCDBurning مقدار 0 بدهید
عرفان بازدید : 413 نظرات (0)

چرا ویندوز هنگ می‌كند؟

 ترفند ویندوز, رجیستری ویندوز

صفحات آبی، مشكلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ها از جمله رایج‌ترین مشكلاتی به شمار می‌رود كه در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است. همان‌طور كه می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشكلات مربوط به خودش را دارد كه برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن كارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد‌دیسك.

علاوه بر اینها، مشكل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌كننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از كاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و كار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌كننده می‌شود. تصور برخی‌كاربران بر این است كه سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشكلات می‌شود، اما نظر كارشناسان این‌طور نیست. به عقیده كارشناسان، ویندوز یك سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از كاربران نیز با ثبات و بدون مشكل به استفاده از آن می‌پردازند.

البته یك نرم‌افزار نمی‌تواند صددرصد فاقد هرگونه مشكل یا باگ باشد، اما مهندسان مایكروسافت تا حد زیادی در این امر موفق بوده و سیستم‌عامل ویندوز را فاقد خطا و باگ طراحی كرده‌اند و در صورت بروز مشكلات نیز بسرعت با ارائه اصلاحیه‌ها نسبت به رفع آنها اقدام می‌كنند. در این میان، كاربرانی وجود دارند كه مدام با سیستم‌عامل مشكل دارند و بیش از سایر كاربران با خطاهای رایج ویندوزی و هنگ‌های متوالی مواجه می‌شوند. این كاربران باید به این نكته توجه داشته باشند كه هنگ كردن جزئی از سیستم‌عامل ویندوز محسوب نمی‌شود و این امر ممكن است به‌دلایل متعددی رخ دهد. برخی از برجسته‌ترین این دلایل عبارت است از:

حافظه و بورد اصلی
بسیاری از هنگ‌ها در سیستم‌عامل مخصوصا آنهایی كه با یك صفحه آبی همــراه می‌شود و در اصطلاح Blue Screen Of Death نام دارد، به‌دلیل مشكلات ناشی از حافظه رم یا بورد اصلی رایانه رخ می‌دهد. دلیل بروز این خطا نیز فراهم نبودن امكان دسترسی به اطلاعاتی است كه ‌باید در حافظه رم ذخیره شود. برای بررسی حافظه رم رایانه خود می‌توانید از نرم‌افزارهایی همچون:

http:‌/‌‌/Memtes86‌www.memtest.org

كمك بگیرید و برای بررسی بورد اصلی نیز می‌توانید از ابزارهای داخلی كه برای بررسی مشكلات بوردها طراحی شده‌ است، استفاده كنید. اگر هم می‌خواهید خودتان اقدام كنید، پیش از هر كاری می‌توانید یك حافظه رم جدید را جایگزین حافظه قبلی كنید! در این شرایط اگر مشكل رفع شد، یعنی رم معیوب بوده است. در صورتی‌كه با رم جدید مشكل همچنان باقی بماند، یعنی حافظه رم سالم است و مشكل به بورد اصلی مربوط می‌شود.

تنظیمات بایوس
بورد اصلی رایانه‌ها در بیشتر موارد دارای تنظیماتی از طرف كارخانه است كه این تنظیمات نیز در بسیاری موارد با سخت‌افزارهای مختلف سازگاری كامل دارد. این تنظیمات می‌تواند به‌دلایل مختلفی توسط تكنیسین‌ها و متخصصان رایانه تغییر كند، اما زمانی كه ظرفیت باتری بورد اصلی شما به پایان برسد، تنظیمات بایوس به حالت اولیه برمی‌گردد و این برگشت به حالت اولیه ممكن است با سیستم‌عامل شما سازگار نباشد. در چنین شرایطی ‌باید رایانه را به‌دست یك متخصص بسپارید تا تنظیمات مورد نیاز را دوباره روی رایانه شما اعمال كند. یكی از عمده‌ترین مشكلاتی كه در این شرایط برای كاربران به‌وجود می‌آید، به‌هم خوردن اولویت‌های بوت رایانه است. به‌عنوان مثال چنانچه اولویت اول بوت روی حافظه فلش قرار بگیرد و فراموش كنید، حافظه فلش خود را از درگاه یو‌اس‌بی جدا كنید، ممكن است با خطای بوت مواجه شوید و فكر كنید ویندوز رایانه به‌طور كل با مشكل مواجه شده است.

سكته قلبی
رجیستری ویندوز همانند قلب ویندوز است و هنگامی كه با مشكل مواجه شود، یعنی سیستم‌عامل دچار حمله قلبی شده است! در صورت بروز این شرایط نیز احتمال وقوع هرگونه هنگ یا ناهماهنگی در عملكرد صحیح سیستم‌عامل و حتی عدم بوت صحیح آن وجود دارد. برای رفع مشكلاتی از این قبیل نیز می‌توانید از پزشك‌های رجیستری كمك بگیرید. یكی از این پزشك‌ها نیز نرم‌افزار قدرتمند ccleaner است.

http:‌/‌‌/‌www.piriform.com‌/‌ccleaner

راه‌اندازهای اشتباه یا معیوب
درایور یا همان نرم‌افزارهای راه‌انداز، واسطه‌ای میان سخت‌افزار و نرم‌افزار است كه به سخت‌افزارها می‌فهماند چه كاری را باید انجام دهد. چنانچه این برنامه‌های راه‌انداز بدرستی عمل نكند، با سخت‌افزارهای مربوط سازگاری نداشته باشد یا فایل‌های آن‌ صدمه دیده باشد، ممكن است موجب هنگ كردن رایانه و حتی نمایش خطای صفحه آبی بشود.

هنگ‌هایی كه به‌واسطه این مشكل پدیدار می‌شود اغلب با یك كد خطا همراه بوده و در مواردی نیز به‌طور كاملا واضح نام سخت‌افزار دخیل در بروز مشكل نیز قابل مشاهده است. در صورتی كه به‌همین راحتی قادر به تشخیص پیغام خطا یا سخت‌افزار معیوب نباشید نیز می‌توانید پیغام خطا را در گوگل جستجو كرده تا اطلاعات بیشتری راجع به آن كسب كنید.

حذف درایور و نصب مجدد آخرین نسخه از آن می‌تواند راه حل مناسبی برای رهایی از مشكلات مربوط به این بخش باشد.

مشكلات هارد‌دیسك
اگر تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید اما در موارد متعدد، سیستم‌عامل هنگام بوت شدن با مشكل مواجه است و قادر به شناسایی هارد‌دیسك یا درایو بوت نیست، مشكل به هارد‌دیسك رایانه مربوط است.

مشكلات مربوط به هارد‌دیسك در بیشتر موارد هنگامی مشاهده می‌شود كه سعی می‌كنید به فایل خاصی روی آن دسترسی پیدا كنید. تست سلامت هارد‌دیسك با استفاده از ابزار Disk Bench براحتی امكان‌پذیر است.

http:‌/‌‌/‌www.nodesoft.com‌/‌diskbench

تداخل سخت‌افزاری
بسیاری از كاربران بر این عقیده‌اند كه سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های رومیزی از پایداری بیشتری برخوردارند. این پایداری بیشتر به سیستم‌عامل نصب شده روی لپ‌تاپ ارتباط ندارد بلكه مهم‌ترین دلیل آن، سازگاری كامل قطعات سخت‌افزاری به‌كار رفته در لپ‌تاپ با یكدیگر است. به‌عبارت دیگر، ممكن است شما هنگام تهیه رایانه رومیزی خود باتوجه به سلیقه و بودجه‌ای كه در اختیار داشته‌اید قطعات مختلفی را تهیه كرده باشید. در مواردی مشاهده شده این قطعات با یكدیگر سازگاری كاملی نداشته و موجب فریز شدن سیستم‌عامل و نمایش خطای صفحه آبی شده ‌است.

این ناسازگاری در اغلب موارد با مراجعه به بخش Device Manager به‌صورت یك علامت خطر زرد رنگ قابل مشاهده است.

نرم‌افزارهای راه‌انداز، معیوب بودن سخت‌افزار، تنظیمات اشتباه در بایوس و برخی دلایل دیگر از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز این خطاست.

ویروس
گاهی اوقات رایانه‌ها ویروسی می‌شود و از نظر كاربرانی كه به امنیت خود توجهی ندارند این ویروس‌ها هیچ مشكلی را ایجاد نمی‌كند. اما بسیاری از مشكلات ناشی از وجود همین ویروس‌ها و آلوده شدن رایانه به آنهاست. ویروس‌ها ممكن است پردازشگر مركزی را اشغال و درایورها را حذف كنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را پاك كرده یا تنظیمات مدیریتی در سیستم‌عامل را تغییر دهند. این تغییرات می‌تواند دلایل بسیار روشنی برای هنگ كردن، فریز شدن یا حتی قفل كردن برنامه‌های شما باشد.

در صورت آلودگی به ویروس، بهترین روش درمان استفاده از نرم‌افزارهای معروف و قدرتمندی همچون Kaspersky و Bitdefender است.

منبع تغذیه
اگر سخت‌افزارهای رایانه شما از سازگاری كاملی با یكدیگر برخورداراست، تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید، از سلامت هارد‌دیسك، بورد اصلی و حافظه رم هم مطمئن هستید اما باز هم رایانه شما در بازه‌های زمانی متفاوت دچار هنگ یا راه‌اندازی مجدد می‌شود، پیشنهاد می‌كنیم منبع تغذیه را بررسی كنید. منبع تغذیه یا همان پاور رایانه می‌تواند در صورت نیم‌سوزشدن، كاهش توان برق‌رسانی و... این مشكلات را برای رایانه شما به‌همراه داشته باشد. گاهی اوقات افت ولتاژ و وجود نوسان زیاد در برق ساختمان نیز می‌تواند دلیل بروز این‌گونه مشكلات باشد.

نرم‌افزار‌های دردسرساز
به‌طوركلی، نرم‌افزارها نمی‌توانند موجب هنگ كردن سیستم‌عامل بشوند. اما گاهی اوقات بروز مشكلات در یك نرم‌افزار یا وجود باگ‌های فراوان در آن می‌تواند عملكرد سیستم‌عامل را با مشكل مواجه سازد. این مشكلات اغلب زمانی به‌وجود می‌آید كه نرم‌افزار مورد نظر اجرا شود. پس چنانچه هنگام اجرای یك نرم‌افزار رایانه شما هنگ كرد یا برنامه مربوط به حالت فریز درآمد، پیشنهاد می‌كنیم آن نرم‌افزار را از روی سیستم‌عامل حذف كنید. برخی نرم‌افزارها نیز دارای قابلیت اجرای خودكار هنگام بوت سیستم‌عامل بوده و ممكن است در لـحظه بوت شدن سیستم‌عامل، مشكلاتی را به‌وجود بیاورد.

گرما
قطعات رایانه‌ای به گرما حساس‌بوده و افزایش دما در محفظه قرارگیری این قطعات ممكن است به آنها آسیب برساند. در بسیاری از موارد این قطعات به‌صورت خودكار در صورت افزایش حرارت، از كار افتاده و با این كار مانع از معیوب شدن قطعه مربوط می‌شود ؛ اما این قطع فعالیت به‌صورت هنگ كردن سیستم‌عامل یا راه‌اندازی مجدد آن مشاهده می‌شود. در مواردی نیز خطای به‌وجود آمده با بوق‌ یا بوق‌های هشدار متوالی اعلام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بوق‌های هشدار و خطاهای مربوط به هریك از آنها می‌توانید به راهنمای بورد اصلی مراجعه كنید.

عرفان بازدید : 817 نظرات (0)


رایت کردن اطلاعات بر روی یک CD یا DVD (یا همان Burn یک CD) یکی از اولین مهارت‌هایی است که در کار با کامپیوتر باید بدانید چون به هر حال، نیاز پیدا می‌کنید که اطلاعات را از کامپیوترتان به جای دیگری منتقل کنید. مثلاً ممکن است بخواهید تکالیف دانشگاهی خود را به استاد تحویل دهید و ...

برای رایت کردن اطلاعات روی دیسک، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد مثل Nero ، Alcohol و ... اما جالب است بدانید که خود ویندوز این امکان را فراهم کرده است که بدون نیاز به هر نرم‌افزاری، اطلاعاتتان را بر روی دیسک‌ها رایت کنید.

این امکان هم در ویندوز XP و هم در ویستا وجود دارد.

مراحل کار، بسیار بسیار ساده است:
1- ابتدا یک CD یا DVD خام داخل درایو رایتر خود قرار دهید.

2- به مسیری بروید که فایل مورد نظرتان قرار دارد. مثلاً می‌خواهید فایل homework.doc را که داخل درایو F است روی سی.دی رایت کنید. پس به درایو F بروید.

3- روی فایل مورد نظرتان کلیک راست کنید و Copy را انتخاب کنید.

4- از داخل My Computer روی درایو رایتر خود دابل کلیک کنید تا وارد درایو رایتر شوید. (اگر ابتدا نامی برای سی‌دی درخواست کرد، یک نام مرتبط با اطلاعاتتان درج کنید و Next را کلیک کنید)

5- در فضایی خالی از محیط درایو، کلیک راست کنید و گزینه Paste را انتخاب کنید. خواهید دید که یک کپی کم‌رنگ از اطلاعات در درایو رایتر دیده می‌شود و آماده رایت روی دیسک است. (هنوز چیزی روی دیسک رایت نشده. فکر نکنید کار تمام شده، دیکس را دربیاورید و بروید، بعد ببینید هیچی داخلش نیست!!!) [به تصویر زیر دقت کنید]

burn, ترفند ویندوز, آموزش رایت سی دی

6- تمام فایل‌ها و اطلاعاتی که نیاز دارید را به همین طریق روی درایو رایتر خود کپی کنید. اگر بعضی‌ها نیاز به حذف داشتند، به سادگی انتخابشان کنید و کلید Delete را بزنید.

7- در نهایت، در پانل سمت چپ، روی گزینه Write these file on Disc یا در ویستا، دکمه Burn to Disc را کلیک کنید.

8- یک پنجره باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک نام برای سی‌دی‌ای که قرار است رایت شود انتخاب کنید. این کار را انجام دهید و Nextهای متوالی را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان روی دیسک رایت شود. اگر از گزینه‌ها سر در نمی‌آورید، فقط Next کنید، کار خاصی لازم نیست انجام دهید.

همین! بعد از چند لحظه اطلاعاتتان روی دیسک رایت شده است و آماده تحویل به شخص دوم است

درباره ما
Profile Pic
با سلام به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی داشته باشید و مرا از نظراتتان بهره مند سازید باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بیش تر چه مطالبی رو دست دارید؟؟
    نظرتون در مورد قالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 136
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 481
  • بازدید ماه : 1,485
  • بازدید سال : 10,246
  • بازدید کلی : 206,193
  • کدهای اختصاصی

    رنک الکسا

    به این سایت رأی بدهید